flotila aut pojištění

Konec otevřených flotil

17. 5. 2015
|
Délka čtení: 2 min.

Flotilové pojištění je primárně určeno firmám, a to za účelem toho, aby mohli výhodně pojistit celý svůj vozový park. Jak už to však bývá, začalo se tohoto systému poměrně hojně zneužívat, a začaly být vytvářeny takzvané otevřené flotily. Princip spočíval v tom, že si jednotliví zprostředkovatelé začali seskupovat klienty, kterým uzavírali pojistky, tvářící se, jako by byla v rámci jedné flotily. To vše samozřejmě probíhalo s dovolením pojišťoven. Tito zprostředkovatelé tak mohli často nabídnout ceny, které se blížili i polovině standardních sazeb. I proto tedy bylo vše tak oblíbené.

Nebylo přihlíženo k předchozím jízdám
V čem ale bylo flotilové pojištění poměrně specifické, to bylo i faktem, že během něho nebyl zohledňován jak bonus, tak ani malus, který se na cenu pojistky vztahoval. Logicky se tak nenačítal ani v době, kdy byla tato pojistka uzavřena, a tak pokud řidič přecházel jinam, neměl možnost bezškodní průběh v rámci otevřené flotily využít.

Česká národní banka těmto postupům zamezila
Jediný, kdo tak stál proti tomuto systému, byla česná národní banka, který následně vydala rozhodnutí, která mělo za cíl zrušit dané praktiky, a v celkovém hledisku tak znamenala konec otevřených flotil. Všichni ti, kteří tak měli pojistku uzavřenou danou formou, museli změnit své smlouvy na ty běžné, které jsou standardně sepisovány až do dnešní doby. Vše se stalo již v roce 2012, a do konce roku byly veškeré takto sjednané pojistky ukončovány.

Firem se toto ukončení nedotklo
Samozřejmě s tímto nařízením hlavní tuzemské banky nijak nesouviseli ani nesouvisejí flotily firem. Pro ně daná možnost neustále platí, a to proto, že má také jasně svá specifika. Všechny pojišťované vozy totiž mají stejného majitele, a tak se skutečně jedná o flotilu, jaká byla původně zamýšlena s cílem nabídnout lepší cenu. Běžná majitelé vozů si tak musí buď různé individuální podmínky vyjednat, nebo si porovnat jednotlivé pojišťovny, a to aby měli také možnost ušetřit.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Sdílet článek

Související články

  • muž sedící v autě - co najdeme v technickém průkazu
    10. října 2024|Petr Pohůdka
    Co najdete v technickém průkazu?

    Česká republika se digitalizuje a pociťují to i řidiči. Úřady vám od roku 2024 nevydají velký technický průkaz v papírové podobě. Informace o svém voze najdete v elektronickém registru, kam se přihlásíte přes internet. Malý technický průkaz zůstává ve fyzické formě, ale dočkal se mnoha změn. Jaké informace se v něm nachází?

  • 16. září 2024|Jana Březinová
    Změny pro řidiče od 1. října 2024: Další novinky v povinném ručení

    Rok 2024 je pro řidiče plný změn. Od 1. října 2024 přichází další várka z nich, tentokrát se týkají povinného ručení. Nově bude nutné pojištění vozidla zaplatit hned při sjednání, jinak nebude platné. Na druhou stranu už u sebe řidiči nemusí vozit zelenou kartu. Jaké další novinky na řidiče čekají?

  • dopravni_nehoda_hadajici_se_muzi
    13. června 2024|Jana Březinová
    Výluky v pojištění – přehled situací, na které se pojistka nevztahuje

    Pojistné podmínky mívají desítky stran, a tak se je nikomu nechce číst. To je ale chyba. Ve výlukách totiž zjistíte, na co se pojištění nevztahuje. Ignorace těchto výjimek vás může stát miliony korun. Abyste o výlukách získali lepší představu, připravili jsme pro vás jejich přehled u různých typů pojištění. Na konci článku najdete ty vůbec nejabsurdnější záludnosti pojistných podmínek.

  • technická kontrola vozu
    26. dubna 2024|Petr Pohůdka
    Vše, co potřebujete vědět o STK

    Pravidelné návštěvě STK se nevyhne žádný majitel vozidla. Kdy musíte na STK vyrazit, jaká je cena technické kontroly, na co se technici zaměřují a co dělat, když vaše auto na STK neprojde? Shrnuli jsme pro vás všechny důležité informace o STK včetně změn platných od roku 2024.

  • motorka vedle auta
    26. dubna 2024|Jana Březinová
    Když se potká auto a motorka: Nejčastější příčiny problémů a jak je řešit

    Většinu problémů mezi motorkáři a řidiči aut by vyřešilo, kdyby se jedna skupina dokázala vžít do té druhé. Jenomže velká část řidičů za řídítky motorky nikdy neseděla, a tak nedokáže posoudit, jak se její jízdní vlastnosti liší. Motorkáři zase zapomínají, že oni sice většinou vyjíždí pro radost, ale na silnicích potkávají řidiče, kteří třeba vystresovaní spěchají do práce.

  • Muž pije pivo při řízení auta
    15. dubna 2024|Petr Pohůdka
    Bodový systém a pokuty 2024

    Od ledna roku 2024 platí v České republice nový bodový systém. Pro řidiče by měl být přehlednější. Vážné přestupky jsou postihovány přísněji, u banálních provinění se tresty naopak zmírnily. Jaké jsou hlavní změny a kde najdete bodový stav řidiče?

  • Koupě ojetého auta
    08. dubna 2024|Petr Pohůdka
    Jak dovézt auto z Německa: Vše, co potřebujete vědět

    Německý trh s ojetinami je v mnoha ohledech lákavější než ten český. Za západními hranicemi se dají pořídit modely, které v tuzemsku často chybí. Jak koupit auto v Německu a co je potřeba k přihlášení vozidla ze zahraničí? Připravili jsme pro vás průvodce nákupem auta v Německu.

  • servis a kontrola motorky
    31. března 2024|Jana Březinová
    Jak připravit motorku před sezónou?

    Většina motorkářů svůj stroj ukládá k zimnímu spánku. Dlouhé stání mu ale neprospívá, proto k přípravě motorky na sezónu přistupujte svědomitě. Snížíte tím riziko poruch i nehod.

  • Žena telefonuje kvůli prasklému čelnímu sklu
    30. března 2024|Jana Březinová
    Jak řešit prasklé čelní sklo

    Jeden odražený kamínek dokáže napáchat škodu za desítky tisíc. Není divu, že připojištění skel patří k nejoblíbenějším doplňkovým pojištěním. Sjednává si ho každý čtvrtý řidič. Která pojišťovna vám nabídne nejvýhodnější podmínky a jak prasklé sklo řešit?

  • 24. března 2024|Jana Březinová
    Jak řešit nabourané auto na parkovišti

    Podle statistik pojišťoven se s odřeným autem na parkovišti setkalo 9 z 10 řidičů. Jak si s nehodou poradit, ať už jste ji zavinili vy, nebo jiný řidič? A co dělat, když viník od nehody ujede?