Ne všechny země musí nutně patřit jenom k těm evropským. I když do těch vzdálenějších nejčastěji cestujeme letadlem, může se stát, že v některé z nich budeme například využívat automobil a k němu sjednávat pojistku. Proto je dobré zajímat se třeba o to, jaké je povinné ručení v Rusku. Zde začneme tím, pod jakou zkratkou vlastně tato pojistka existuje. Vždy se hovoří o OSAGO, které označuje, že máte nebo budete mít uzavřené pojištění odpovědnosti třetích stran. V tomto případě je potřeba sjednat ho u některé z pojišťoven, které ho nabízejí.
Jak je to s pojistným krytím?
Podíváme-li se na povinné ručení vedené u nás, tak musíme jasně říci, že zde jsou jasně dány limity, v rámci kterých jsou škody hrazeny. Povinné ručení v Rusku je však trochu jiné. Zvláště proto, že škody nejsou kryty kompletně, ale platí zde takzvané limitované krytí škod. To znamená, že je dobré zaměřit se také na různá připojištění. Díky nim onen základ rozšíříte a tak máte jistotu plné ochrany. Pro neznalé a pro ty, kteří chtějí mít automobil plně ochráněni, připomeňme, že je dobré poptávat takzvané auto kasko. Jedná se o typ pojistky, která již případné připojištění obsahuje a její součástí jsou i u nás tolik běžné asistenční služby.
Kdy je třeba povinné ručení v Rusku sjednat?
Stejně jako u nás, i v Rusku povinnost této pojistky existuje. Pokud zde vůz kupujeme, a to nový nebo ojetý, je třeba ho pojistit stejně jako u nás ihned. Tedy ještě před tím, než s ním vyjedeme na silnice. Pokud automobil dovážíme do této země, je nutností uzavřít danou pojistku ještě před příjezdem do země, a to i hned na hraničních přechodech. Na základě uzavřené pojistky poté dostáváme také formulář Oznámení o nehodě, který je podobný tomu našemu. Ten je třeba následně vozit a při konkrétní nehodě ho jako u nás vyplnit a odevzdat na pojišťovně.