Jak postupovat pri zpoždení letadla?
Při cestě na dovolenou, nebo třeba při služební cestě není zpoždění letadla rozhodně nic příjemného, Kromě čekání je dobré vědět, co můžete a nemůžete a na co všechno máte konkrétně nárok. Podívejte se s námi.
Je čekání kratší?
Pokud jde o čekání, které je v řádu několika hodin, máte nárok na to, že vám letecká společnost musí zajistit potřebné jídlo a pití. Jak množství, tak i typ jídla obvykle odpovídá tomu, jak dlouhá je čekací lhůta. Obvykle je tato kompenzace řešena buď poukázkami na jídlo, nebo je řešena tím, že dostanete stravu přímo od letecké společnosti. Obvykle žádné honosné jídlo nečekejte. Jde o jednoduchou stravu. Řešit daný problém je ideální přímo na letišti, na její pobočce.
Co v případě čekání přes noc?
Obvykle už se nejedná nutně jenom o drobný problém u letecké společnosti, ale o souhru několika nešťastných náhod. V tomto směru může zpoždění trvat třeba i do druhého dne. I s tím jsou spojeny vaše konkrétní nároky, které u letecké společnosti máte. A jaké nároky to jsou? Je to možnost vyžádat si bezplatné ubytování, a to na celou noc. I to vám je letecká společnost povinna zajistit, a to v některém z dostupných hotelů. I tento nárok vyřídíte stejně, jako nárok předchozí.
Kontaktujte pojišťovnu, kde máte sjednané cestovní pojištění
K čemu je nezbytný tento krok? Samozřejmě k tomu, že získáte i finanční kompenzace. Ty jsou spojeny s vaší pojišťovnou a samotné aerolinky zde nehrají roli. Jakmile danou situaci nahlásíte jako pojistnou událost, již postupujte podle pokynů, které dostanete. Obvykle souvisí s tím, že si pojišťovna vše ověří a pokud ke zpoždění skutečně došlo, finanční prostředky vám budou vyplaceny. Vždy záleží také na délce zpoždění, což v tomto případě jasně upravují pojistné podmínky. Zde je uvedeno, jak dlouhé zpoždění musí být, abyste na danou kompenzaci dosáhli i vy sami.