/f/124222/850x567/46edc60dd4/asistence.jpg)
Asistenční služby u pojištění majetku: Kdy se mohou hodit?
Otevření zabouchnutých dveří, deratizace nebo třeba servis elektrospotřebičů. Asistenční služby k pojištění majetku vám pomohou při řešení mnoha nepříjemností. Rozsah i limity asistence se napříč pojišťovnami liší. Víte, jaké asistenční služby garantuje vaše pojištění domácnosti či pojištění nemovitosti?
Ani u pojištění nemovitosti či domácnosti nechybí asistence
Zatímco u pojištění vozidel klienti pojišťoven většinou vědí, že mohou v případě nouze využít asistenční služby, u pojištění majetku o asistenci často netuší. Přitom pojištění nemovitosti či pojištění domácnosti tuto službu zahrnuje a může klientům ušetřit starosti i peníze při řešení nepříjemných událostí. V mnoha krizových situacích tedy nemusíte shánět řemeslníka nebo se pokoušet o opravu závad svépomocí. Stačí zavolat na číslo asistenční služby a pojišťovna se o vše postará.
Systém, jakým pojišťovny asistenční služby k pojištění majetku nabízí, je stejný jako u zmiňovaných vozidel. Základní asistenci máte v ceně pojištění. Vyznačuje se omezenými službami a poměrně nízkými limity na jejich vykonání. Rozšířené asistenční služby, které nabízí vyšší limity a zahrnují více úkonů, si musíte připlatit.
Srovnání pojištění majetku online
Zjistěte, kdo nabízí pojištění majetku nejvýhodněji. V naší online kalkulačce si během pár minut srovnáte nabídky hlavních pojišťoven. Pokud vás některá nabídka zaujme, naši specialisté vám zdarma pomohou s jejím sjednáním.
Vyberte jednu z možností:
Základ tvoří technická asistence či zámečnická pohotovost
Rozsah asistence se u jednotlivých pojišťoven liší. Jaké služby obvykle najdete v základní (bezplatné) asistenci?
Technická asistence: Služba, která se postará o odstranění závady nebo havarijního stavu ve vaší domácnosti. Běžně se jedná o instalatérské, elektrikářské, plynařské, kominické či topenářské práce. V praxi můžete technickou asistenci využít třeba u prasklého potrubí.
Zámečnická pohotovost: Základní asistence většinou zahrnuje i zámečnickou pohotovost. Pomůže vám v případě, kdy si zabouchnete dveře nebo zlomíte klíč v zámku.
Deratizace: Součástí asistence může být pomoc v boji proti krysám a dalším hlodavcům v domácnosti.
Dezinsekce, odchyt či likvidace hmyzu: Asistenční služby využijete i ve chvíli, kdy se vám v domě usadí včely, vosy, sršni nebo jiný nežádoucí hmyz.
Připlatit si můžete IT služby nebo opravu spotřebičů
V rámci rozšířené asistence pojišťovny nabízí další doplňkové služby. Zde panují ještě větší rozdíly – pojišťovny se totiž často snaží přijít s něčím novým, co jejich konkurence neposkytuje. Co se v rozšířené asistenci může objevit?
IT asistence (např. odvirování počítače, záchrana dat, spárování zařízení)
Oprava elektrospotřebičů (lednička, pračka, myčka nádobí, sporák)
Oprava zahradní techniky a dílenského vybavení (sekačka, vrtačka, pila)
Oprava tepelných a energetických zařízení (topení, klimatizace, fotovoltaika, tepelné čerpadlo)
Ostraha pojištěného majetku (zajištění nouzového zabezpečení v krizové situaci, např. po vloupání)
Cykloasistence (oprava jízdního kola)
Asistence při stěhování (včetně úklidu či vyklízení)
Právní asistence (zajištění konzultace s právníkem)
Náhradní ubytování (je-li objekt kvůli závadě neobyvatelný)
Pojišťovna | Produkt | Technická asistence | Zámečnická pohotovost | Dezinsekce | Deratizace | Další služby |
---|---|---|---|---|---|---|
UNIQA | Domov a bezpečí | ANO (max. 10 000 Kč/zásah) | ANO (max. 10 000 Kč/zásah) | ANO (max. 10 000 Kč/zásah) | ANO (max. 10 000 Kč/zásah) | Oprava spotřebičů a zdrojů tepla, náhradní ubytování, ochrana nezabezpečeného bytu |
ČPP | Domácí asistence | ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok) | ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok) | Jen zprostředkování služby | NE | Zprostředkování dalších úkonů (oprava garážových vrat, domácích spotřebičů či fotovoltaiky) |
Kooperativa | Prima | ANO (max. 5 000 Kč/zásah) | ANO (max. 5 000 Kč/zásah) | Jen zprostředkování služby | Jen zprostředkování služby | Ostraha pojištěného majetku |
Maxima pojišťovna | MaxDomov | ANO (max. 5 000 Kč/zásah) | ANO (max. 5 000 Kč/zásah) | NE | NE | – |
Pillow | Základní | ANO (max. 4 000 Kč/zásah, 2× za rok, nezahrnuje náhradní díly) | ANO (max. 4 000 Kč/zásah, 2× za rok, nezahrnuje náhradní díly) | NE | NE | Náhradní ubytování, uskladnění věcí |
Pojišťovna VZP | Standard | ANO (max. 4 000 Kč/zásah, 3× za rok) | ANO (max. 2 000 Kč/zásah, 3× za rok) | NE | NE | Náhradní ubytování, přeprava členů domácnosti na místo náhradního ubytování |
KB Pojišťovna | Technická asistence | ANO (max. 9 000 Kč/zásah – práce, max. 1 000 Kč/zásah – materiál) | ANO (max. 9 000 Kč/zásah – práce, max. 1 000 Kč/zásah – materiál) | NE | NE | Servis domácích spotřebičů |
ČSOB | Náš domov | ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok) | ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok) | ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok) | ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok) | Oprava klimatizace nebo tepelného čerpadla |
Allianz | Můj domov | ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok) | ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok) | ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok) | ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok) | Servis domácích spotřebičů, IT asistence |
Direct pojišťovna | Základní asistence | ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný) | ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný) | ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný) | ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný) | Oprava spotřebičů, náhradní ubytování, uskladnění vybavení |
Slavia pojišťovna | Základ | Jen organizace příjezdu | NE | Jen zprostředkování služby | NE | IT a elektro asistence |
Poznámka: Tabulka srovnává asistenční služby, které jsou v ceně základního pojištění majetku.
Pozor na limity asistenčních služeb
Ze srovnávací tabulky je zřejmé, že pojišťovny často přistupují k omezení počtu zásahů v jednom roce. Minimem ale zůstávají alespoň 2 využití asistenčních služeb ročně. Jednotlivé zásahy jsou dále omezené limity – maximální částkou, kterou vám pojišťovna vyplatí. Zde si dejte pozor, na co se limit vztahuje. Může zahrnovat kompletní náklady spojené s výjezdem asistenční služby, nebo jen některé z nich (typicky práci). Zbylé náklady (náhradní díly, materiál apod.) v těchto případech hradíte vy.
Pojišťovny mohou uplatňovat i další dílčí limity, například maximální dobu práce technika nebo limit na materiál. U všech limitů pochopitelně částku nad stanovenou hranicí platíte vy. Pokud je tedy limit na celý zásah 5 000 Kč, ale finální faktura 9 000 Kč, tak zaplatíte 4 000 Kč ze svého.
Kromě limitů si v pojistných podmínkách nezapomeňte prostudovat výluky. Jedná se o situace, kdy vám pojišťovna žádné asistenční služby neposkytne. K běžným výlukám u asistence k pojištění majetku patří škody způsobené:
úmyslně,
trestným činem,
neodborným nebo neoprávněným zásahem,
zanedbanou údržbou/nevyhovujícím technickým stavem,
válečnými událostmi či terorismem,
v místech, která nejsou určena k bydlení (např. společné prostory bytového domu).
Do srovnání pojištění majetku je nutné zahrnout i další podmínky
Při výběru pochopitelně neporovnávejte jen parametry asistenčních služeb, ale celého pojištění. Zaměřte se především na rozsah pojištění (krytá rizika) a správné nastavení pojistné částky. Se srovnáním pojištění majetku vám pomůže naše online kalkulačka.
Vyberte jednu z možností:
Jak kontaktovat asistenční službu pojišťovny
Asistenční služby často potřebujete v krizových situacích, kdy je zapotřebí rychlý zásah. K prvotnímu kontaktu slouží telefonická linka, která funguje v režimu 24/7. Telefonní číslo asistence obdržíte po uzavření smlouvy nebo si ho snadno dohledáte na webu pojišťovny. Raději si ho uložte do všech telefonů v domácnosti. V nouzové situaci jistě oceníte, že číslo nemusíte složitě hledat.
Po zavolání na příslušnou linku sdělíte operátorovi:
jméno a příjmení,
číslo pojistné smlouvy (ideálně si ho připište k telefonnímu číslu v mobilu),
přesnou adresu nemovitosti,
stručný popis problému,
telefonní číslo pro zpětné volání.
Následně postupujte podle pokynů operátora. Pracovníci asistenční služby vás provedou celým procesem od začátku až do konce.
Náš tip:
Nemůžete v krizové situaci najít číslo pojistné smlouvy? Netřeba panikařit, asistenci si můžete zavolat i bez něj. Operátoři si vás v systému ověří podle rodného čísla.
Pojišťovna | Telefonní číslo asistenční služby u pojištění majetku |
---|---|
UNIQA | +420 488 125 125 |
ČPP | +420 251 032 950 |
Kooperativa | +420 1220 |
Maxima pojišťovna | +420 296 339 687 |
Pillow | +420 221 586 860 |
Pojišťovna VZP | +420 272 101 010 |
KB Pojišťovna | +420 292 292 260 |
ČSOB | +420 466 100 777 |
Allianz | +420 241 170 000 |
Direct pojišťovna | +420 291 291 291 |
Slavia pojišťovna | +420 242 452 652 |
Co si z článku odnést
Asistenční služby k pojištění majetku vám pomohou například při technických závadách (prasklé potrubí, ucpaný odpad, porucha elektroinstalace či topného systému), zabouchnutí dveří či zamoření místa hlodavci nebo hmyzem.
Na základní asistenční služby se vztahují limity. Jde o maximální částku, kterou vám pojišťovna uhradí. Omezený může být také počet zásahů za rok.
Mezi obvyklé výluky z poskytování asistence patří například škody způsobené úmyslně, neodborným zásahem či zanedbanou údržbou.
Ke kontaktování asistenčních služeb slouží nepřetržitá telefonní linka. Její číslo obdržíte po uzavření smlouvy nebo si ho můžete dohledat na webu pojišťovny.
/f/124222/1255x1999/5034cab93a/asistencni_sluzby.png)
Časté dotazy
Na které události se vztahují asistenční služby?
Kolik stojí asistenční služba?
Na co se vztahuje pojištění majetku?
Proč mít pojištěnou nemovitost?
/f/124222/140x140/ec096a8ce4/petr-pohudka.png)