asistence

Asistenční služby u pojištění majetku: Kdy se mohou hodit?

25. 2. 2025
|
Délka čtení: 12 min.

Otevření zabouchnutých dveří, deratizace nebo třeba servis elektrospotřebičů. Asistenční služby k pojištění majetku vám pomohou při řešení mnoha nepříjemností. Rozsah i limity asistence se napříč pojišťovnami liší. Víte, jaké asistenční služby garantuje vaše pojištění domácnosti či pojištění nemovitosti?

Ani u pojištění nemovitosti či domácnosti nechybí asistence

Zatímco u pojištění vozidel klienti pojišťoven většinou vědí, že mohou v případě nouze využít asistenční služby, u pojištění majetku o asistenci často netuší. Přitom pojištění nemovitosti či pojištění domácnosti tuto službu zahrnuje a může klientům ušetřit starosti i peníze při řešení nepříjemných událostí. V mnoha krizových situacích tedy nemusíte shánět řemeslníka nebo se pokoušet o opravu závad svépomocí. Stačí zavolat na číslo asistenční služby a pojišťovna se o vše postará.

Systém, jakým pojišťovny asistenční služby k pojištění majetku nabízí, je stejný jako u zmiňovaných vozidel. Základní asistenci máte v ceně pojištění. Vyznačuje se omezenými službami a poměrně nízkými limity na jejich vykonání. Rozšířené asistenční služby, které nabízí vyšší limity a zahrnují více úkonů, si musíte připlatit.

Srovnání pojištění majetku online

Zjistěte, kdo nabízí pojištění majetku nejvýhodněji. V naší online kalkulačce si během pár minut srovnáte nabídky hlavních pojišťoven. Pokud vás některá nabídka zaujme, naši specialisté vám zdarma pomohou s jejím sjednáním.

Základ tvoří technická asistence či zámečnická pohotovost

Rozsah asistence se u jednotlivých pojišťoven liší. Jaké služby obvykle najdete v základní (bezplatné) asistenci?

  • Technická asistence: Služba, která se postará o odstranění závady nebo havarijního stavu ve vaší domácnosti. Běžně se jedná o instalatérské, elektrikářské, plynařské, kominické či topenářské práce. V praxi můžete technickou asistenci využít třeba u prasklého potrubí.

  • Zámečnická pohotovost: Základní asistence většinou zahrnuje i zámečnickou pohotovost. Pomůže vám v případě, kdy si zabouchnete dveře nebo zlomíte klíč v zámku.

  • Deratizace: Součástí asistence může být pomoc v boji proti krysám a dalším hlodavcům v domácnosti.

  • Dezinsekce, odchyt či likvidace hmyzu: Asistenční služby využijete i ve chvíli, kdy se vám v domě usadí včely, vosy, sršni nebo jiný nežádoucí hmyz.

Připlatit si můžete IT služby nebo opravu spotřebičů

V rámci rozšířené asistence pojišťovny nabízí další doplňkové služby. Zde panují ještě větší rozdíly – pojišťovny se totiž často snaží přijít s něčím novým, co jejich konkurence neposkytuje. Co se v rozšířené asistenci může objevit?

  • IT asistence (např. odvirování počítače, záchrana dat, spárování zařízení)

  • Oprava elektrospotřebičů (lednička, pračka, myčka nádobí, sporák)

  • Oprava zahradní techniky a dílenského vybavení (sekačka, vrtačka, pila)

  • Oprava tepelných a energetických zařízení (topení, klimatizace, fotovoltaika, tepelné čerpadlo)

  • Ostraha pojištěného majetku (zajištění nouzového zabezpečení v krizové situaci, např. po vloupání)

  • Cykloasistence (oprava jízdního kola)

  • Asistence při stěhování (včetně úklidu či vyklízení)

  • Právní asistence (zajištění konzultace s právníkem)

  • Náhradní ubytování (je-li objekt kvůli závadě neobyvatelný)

PojišťovnaProduktTechnická asistence Zámečnická pohotovost DezinsekceDeratizace Další služby

UNIQA

Domov a bezpečí

ANO (max. 10 000 Kč/zásah)

ANO (max. 10 000 Kč/zásah)

ANO (max. 10 000 Kč/zásah)

ANO (max. 10 000 Kč/zásah)

Oprava spotřebičů a zdrojů tepla, náhradní ubytování, ochrana nezabezpečeného bytu

ČPP

Domácí asistence

ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok)

ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok)

Jen zprostředkování služby

NE

Zprostředkování dalších úkonů (oprava garážových vrat, domácích spotřebičů či fotovoltaiky)

Kooperativa

Prima

ANO (max. 5 000 Kč/zásah)

ANO (max. 5 000 Kč/zásah)

Jen zprostředkování služby

Jen zprostředkování služby

Ostraha pojištěného majetku

Maxima pojišťovna

MaxDomov

ANO (max. 5 000 Kč/zásah)

ANO (max. 5 000 Kč/zásah)

NE

NE

Pillow

Základní

ANO (max. 4 000 Kč/zásah, 2× za rok, nezahrnuje náhradní díly)

ANO (max. 4 000 Kč/zásah, 2× za rok, nezahrnuje náhradní díly)

NE

NE

Náhradní ubytování, uskladnění věcí

Pojišťovna VZP

Standard

ANO (max. 4 000 Kč/zásah, 3× za rok)

ANO (max. 2 000 Kč/zásah, 3× za rok)

NE

NE

Náhradní ubytování, přeprava členů domácnosti na místo náhradního ubytování

KB Pojišťovna

Technická asistence

ANO (max. 9 000 Kč/zásah – práce, max. 1 000 Kč/zásah – materiál)

ANO (max. 9 000 Kč/zásah – práce, max. 1 000 Kč/zásah – materiál)

NE

NE

Servis domácích spotřebičů

ČSOB

Náš domov

ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok)

ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok)

ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok)

ANO (max. 7 000 Kč/zásah, 2× za rok)

Oprava klimatizace nebo tepelného čerpadla

Allianz

Můj domov

ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok)

ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok)

ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok)

ANO (max. 10 000 Kč/zásah, 4× za rok)

Servis domácích spotřebičů, IT asistence

Direct pojišťovna

Základní asistence

ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný)

ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný)

ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný)

ANO (max. 5 000 Kč na práci; materiál a díly platí pojištěný)

Oprava spotřebičů, náhradní ubytování, uskladnění vybavení

Slavia pojišťovna

Základ

Jen organizace příjezdu

NE

Jen zprostředkování služby

NE

IT a elektro asistence

Zdroj: Produktové materiály a pojistné podmínky pojišťoven, leden 2025

Poznámka: Tabulka srovnává asistenční služby, které jsou v ceně základního pojištění majetku.

Pozor na limity asistenčních služeb

Ze srovnávací tabulky je zřejmé, že pojišťovny často přistupují k omezení počtu zásahů v jednom roce. Minimem ale zůstávají alespoň 2 využití asistenčních služeb ročně. Jednotlivé zásahy jsou dále omezené limity – maximální částkou, kterou vám pojišťovna vyplatí. Zde si dejte pozor, na co se limit vztahuje. Může zahrnovat kompletní náklady spojené s výjezdem asistenční služby, nebo jen některé z nich (typicky práci). Zbylé náklady (náhradní díly, materiál apod.) v těchto případech hradíte vy.

Pojišťovny mohou uplatňovat i další dílčí limity, například maximální dobu práce technika nebo limit na materiál. U všech limitů pochopitelně částku nad stanovenou hranicí platíte vy. Pokud je tedy limit na celý zásah 5 000 Kč, ale finální faktura 9 000 Kč, tak zaplatíte 4 000 Kč ze svého.

Kromě limitů si v pojistných podmínkách nezapomeňte prostudovat výluky. Jedná se o situace, kdy vám pojišťovna žádné asistenční služby neposkytne. K běžným výlukám u asistence k pojištění majetku patří škody způsobené:

  • úmyslně,

  • trestným činem,

  • neodborným nebo neoprávněným zásahem,

  • zanedbanou údržbou/nevyhovujícím technickým stavem,

  • válečnými událostmi či terorismem,

  • v místech, která nejsou určena k bydlení (např. společné prostory bytového domu).

Do srovnání pojištění majetku je nutné zahrnout i další podmínky

Při výběru pochopitelně neporovnávejte jen parametry asistenčních služeb, ale celého pojištění. Zaměřte se především na rozsah pojištění (krytá rizika) a správné nastavení pojistné částky. Se srovnáním pojištění majetku vám pomůže naše online kalkulačka.

Jak kontaktovat asistenční službu pojišťovny

Asistenční služby často potřebujete v krizových situacích, kdy je zapotřebí rychlý zásah. K prvotnímu kontaktu slouží telefonická linka, která funguje v režimu 24/7. Telefonní číslo asistence obdržíte po uzavření smlouvy nebo si ho snadno dohledáte na webu pojišťovny. Raději si ho uložte do všech telefonů v domácnosti. V nouzové situaci jistě oceníte, že číslo nemusíte složitě hledat.

Po zavolání na příslušnou linku sdělíte operátorovi:

  • jméno a příjmení,

  • číslo pojistné smlouvy (ideálně si ho připište k telefonnímu číslu v mobilu),

  • přesnou adresu nemovitosti,

  • stručný popis problému,

  • telefonní číslo pro zpětné volání.

Následně postupujte podle pokynů operátora. Pracovníci asistenční služby vás provedou celým procesem od začátku až do konce.

Náš tip:

Nemůžete v krizové situaci najít číslo pojistné smlouvy? Netřeba panikařit, asistenci si můžete zavolat i bez něj. Operátoři si vás v systému ověří podle rodného čísla.

PojišťovnaTelefonní číslo asistenční služby u pojištění majetku

UNIQA

+420 488 125 125

ČPP

+420 251 032 950

Kooperativa

+420 1220

Maxima pojišťovna

+420 296 339 687

Pillow

+420 221 586 860

Pojišťovna VZP

+420 272 101 010

KB Pojišťovna

+420 292 292 260

ČSOB

+420 466 100 777

Allianz

+420 241 170 000

Direct pojišťovna

+420 291 291 291

Slavia pojišťovna

+420 242 452 652

Co si z článku odnést

  • Asistenční služby k pojištění majetku vám pomohou například při technických závadách (prasklé potrubí, ucpaný odpad, porucha elektroinstalace či topného systému), zabouchnutí dveří či zamoření místa hlodavci nebo hmyzem.

  • Na základní asistenční služby se vztahují limity. Jde o maximální částku, kterou vám pojišťovna uhradí. Omezený může být také počet zásahů za rok.

  • Mezi obvyklé výluky z poskytování asistence patří například škody způsobené úmyslně, neodborným zásahem či zanedbanou údržbou.

  • Ke kontaktování asistenčních služeb slouží nepřetržitá telefonní linka. Její číslo obdržíte po uzavření smlouvy nebo si ho můžete dohledat na webu pojišťovny.


Časté dotazy

Na které události se vztahují asistenční služby?

Kolik stojí asistenční služba?

Na co se vztahuje pojištění majetku?

Proč mít pojištěnou nemovitost?


Sdílet článek

Související články

  • Lyže na horách zapíchnuté ve sněhu
    31. ledna 2025|Jana Březinová
    Pojištění sportovního vybavení: Kryje i krádež lyží před chatou?

    Každoročně je v Alpách odcizeno sportovní vybavení za stovky milionů korun, zloději se vyskytují i v českých horách. Sportovní vybavení si můžete pojistit v rámci cestovního pojištění nebo pojištění domácnosti. Dokáže ale pojistka ochránit lyže odložené před restaurací?

  • Hořící svíčka na vánočním stromku
    10. prosince 2024|Jana Březinová
    Chraňte sebe a svůj domov během vánočních svátků

    Svátky klidu a pohody se mohou díky chvilce nepozornosti proměnit v tragédii. O Vánocích roste riziko vzniku požárů, úrazů a nehod, a to i při zcela běžných činnostech, jako je úklid. Přitom většině z nich můžete předcházet. Máme pro vás tipy, na co si dát během svátků pozor.

  • Autá v podzemnej garáži
    28. října 2024|Petr Pohůdka
    Garáže – cíl mnoha zlodějů: Jak chránit svůj majetek před krádeží?

    Garáže na zloděje působí jako magnet. Místo je obvykle vzdálené od obytných částí domu a ukrývá hodnotné předměty – automobily, motocykly, ale také jízdní kola, lyže nebo pracovní nářadí. Jak na zabezpečení garáže a jaké pojištění vám pomůže proti krádeži?

  • deratizér v obleku
    17. listopadu 2023|Magdaléna Kubečková
    Hubení hmyzu a škůdců vám proplatí pojišťovna

    Za hubení hmyzu nebo hlodavců možná utrácíte zbytečně. Deratizaci, dezinsekci nebo likvidaci vosích hnízd poskytují pojišťovny v rámci asistenčních služeb. Vašeho deratizátora vám ale neproplatí: využívají vlastní smluvní partnery. Připravili jsme pro vás přehled asistenčních služeb našich smluvních pojišťoven v oblasti hubení škůdců. K tomu 7 snadných kroků, jak postupovat, pokud chcete, aby vám deratizaci nebo dezinsekci proplatila pojišťovna. 

  • Náhrobní kámen s věncem
    13. října 2023|Jana Březinová
    Pojištění hrobu chrání před řáděním přírodních živlů i vandalů

    Hřbitovní stavby nejsou levná záležitost – poškození vichřicí nebo vandaly znamená náklady na opravu v řádech desítek tisíc korun. Proto se vyplatí zvážit pojištění hrobu, které vyjde jen na několik set korun ročně. Některé pojišťovny ho dokonce automaticky zahrnují do pojištění jiné stavby.

  • Figurka Lego
    15. září 2023|Jana Březinová
    LEGO, akční figurky a další sběratelské kousky. Jak je pojistit?

    V kostičkách LEGO nebo pár sběratelských kartičkách můžete mít doma stovky tisíc korun, a tak by vám nemělo chybět kvalitní pojištění. Netradiční sběratelské předměty můžete zahrnout do běžného pojištění domácnosti nebo je pojistit jako sbírku – pak se vám bude hodit znalecký posudek.

  • Muž s kufrem odchází z domu
    21. července 2023|Petr Pohůdka
    Zabezpečení domu před dovolenou: Jak ochránit domov před nezvanými hosty?

    Před odjezdem na dovolenou nejspíš řešíte organizaci celé cesty a balení. Zapomínat byste ale neměli ani na adekvátní zabezpečení bytu či domu. Váš opuštěný domov se totiž snadno může stát terčem zlodějů. Jakým způsobem nezvané hosty od „návštěvy“ odradit?

  • Bouřka s blesky nad městem
    13. července 2023|Petr Woff
    Hromosvod nestačí. 5 rad, jak při bouřce ochránit svoje spotřebiče

    Blesky zvyšují napětí v elektrickém vedení a následně ničí elektroniku, bojlery nebo elektrokotle. Bouřky takhle poškodily už každého čtvrtého Čecha a každoročně přibývají další případy. Přepěťová ochrana není drahá, stojí řádově stovky až tisíce Kč, ale každá technická vychytávka má svoje slabiny. Proto odpojte svoje spotřebiče ze sítě, pokud odcházíte ven anebo vidíte, že se obloha zatáhla bouřkovými mračny.

  • Oheň v grilu
    03. července 2023|Petr Pohůdka
    Škoda za 3,5 milionu: Co se může stát při grilování?

    Požár rodinného domu s celkovou škodou ve výši 3,5 milionu korun. Příčina? Nedbalost při manipulaci s grilem. To není modelový příklad z manuálu pojišťoven, ale skutečná událost, ke které došlo loni na Liberecku. Případ bohužel není nijak výjimečný, lidé rizika spojená s grilováním často podceňují. Jak uspořádat táborák nebo grilovačku bezpečně?