5 jednoduchých kroků, jak vypovědět smlouvu u stávajícího operátora
Přestali jste být spokojení u svého poskytovatele mobilních služeb a odhodláváte se ke změně? Žádné obavy, odejít od operátora nebylo nikdy snazší. Podívejte se, jak vypovědět smlouvu u stávajícího operátora v pěti jednoduchých krocích.
Krok č.1: Vyberte si nový tarif
Možná právě nabídka jiného operátora vás motivuje ke změně a výpovědi u starého poskytovatele. Ale není tomu tak vždy. Nejdříve si tedy vyberte nový tarif nebo se ujistěte, že ten zamýšlený je skutečně nejvýhodnější. Možností totiž existuje celá řada. Nechce se vám procházet ceníky všech operátorů? Nechte si nabídky zdarma porovnat u Srovnejto.cz.
Hledáte nový mobilní tarif?
Zavolejte na telefonní číslo 226 211 122 nebo napište e-mail na telco@srovnejto.cz. Naši specialisté vás seznámí i s neveřejnými nabídkami, na které byste jinak nedosáhli. Ochotně vám představí všechny varianty včetně výhodných balíčků, které sdružují více služeb dohromady a přinášejí největší úspory.
Máte v úmyslu pouze zrušit smlouvu, ale novou se podepsat nechystáte, protože se například natrvalo stěhujete do zahraničí? Pak budete muset ve většině případů sepsat písemnou výpověď smlouvy a nechat ji doručit do sídla společnosti či značkové prodejny poskytovatele. U některých operátorů ale zrušíte smlouvu i telefonicky na zákaznické lince.
Krok č. 2: Zjistěte svůj OKU kód
Ve chvíli, kdy máte vybraný tarif, zjistěte svůj OKU kód, neboli ověřovací kód účastníka. Ten slouží k přenosu telefonního čísla k novému operátorovi. Byl vám automaticky přidělen vaším stávajícím poskytovatelem při podpisu smlouvy. Jedná se o čtrnáctimístné číslo, které začíná osmičkou. Jestliže jste s operátorem uzavřeli smlouvu po 1. dubnu 2020, měl by být OKU kód uveden přímo ve smlouvě. Případně jej dohledáte po přihlášení v příslušných internetových aplikacích operátorů.
Nedaří se vám OKU kód najít? Využijte praktické videonávody od Tarifomatu nebo kontaktujte zákaznickou infolinku operátora. Poskytovatel vám OKU kód sdělí telefonicky či e-mailem.
Krok č. 3: Předejte OKU kód našemu specialistovi nebo novému operátorovi
Pokud se obáváte složité komunikace s operátory, stačí předat OKU kód našim specialistům. Změnu operátora za vás zdarma vyřídí. Jen si připravte průkaz totožnosti kvůli kontrole osobních údajů. Za několik pracovních dnů bude vše hotovo a vy můžete využívat služeb nového operátora. S tím stávajícím nemusíte vůbec komunikovat, trh funguje na principu tzv. one-stop-shopu. Přechod za vás vyřešíme my nebo cílový operátor.
Doby, kdy výpověď smlouvy s operátory provázely vysoké sankce, jsou naštěstí dávno pryč. Práva spotřebitelů výrazně posílila novela zákona o elektronických komunikacích, která vstoupila v platnost 1. dubna 2020. I pokud máte uzavřenou smlouvu na dobu určitou, nemohou sankce překročit 5 % ze zbývajícího závazku. Jestli jste kontrakt podepsali před více než třemi měsíci, nevztahují se na vás dokonce žádné smluvní pokuty.
V jakých případech musíte při změně operátora platit?
Jediné platební povinnosti, které vám vznikají, se pojí se zařízeními získanými za zvýhodněných podmínek – typicky jde o mobilní telefon či router. V těchto případech je nutné operátorovi uhradit cenu produktu, eventuálně poskytnutou slevu.
Krok č. 4: Vyčkejte, než dostanete novou SIM kartu
Proces změny operátora netrvá dlouho. Během několika pracovních dnů obdržíte novou SIM kartu. Standardně vám ji v předem ohlášeném čase přiveze kurýr až k vám domů. Při předání mějte po ruce průkaz totožnosti, ať kurýr může zkontrolovat, že se jedná opravdu o vás. Po dobu, kdy čekáte na SIM kartu, stále čerpáte služby původního operátora.
Krok č. 5: Vložte SIM kartu do telefonu a užívejte si nový tarif
Nový operátor vám zprávou zašle informaci o tom, kdy přesně bude vaše SIM karta aktivována. Poté ji jednoduše vložte do mobilu a se stejným číslem, ale za lepších podmínek pokračujte v užívání telefonu. S přenesením čísla je také definitivně ukončena vaše původní smlouva. Pokud jste využívali předplacené služby, můžete do 30 dnů od ukončení smlouvy požádat starého operátora o vrácení zbylého kreditu.