Zpět na všechny pojmy
Škodní událostí označujeme jasně a přesně danou situaci, kdy vznikla konkrétní škoda, kterou budeme hlásit pojišťovně. Pojem škodní událost je velmi blízký události pojistné. Přesto ale rozdíly mají. Škodní událost je totiž onou konkrétní situací, která vznikne a kterou nahlašujeme. Až poté samotná pojišťovna usoudí, zda se zároveň jedná i o pojistnou událost, kterou bude řešit. V případě, že s rozhodnutím pojišťovny nesouhlasíte, nebo se vám nezdá spravedlivé, je možné využít právního poradenství.
V rámci toho, jak může vypadat naše konkrétní pojistka, může vypadat také konkrétní škodní událost. Na dovolené to může být ztráta zavazadel, u povinného ručení naše nehoda, u havarijního pojištění zase náš nabouraný vůz. Aby se ze škodní události stala ta pojistná, je třeba dodržet všechny definované podmínky smlouvy, které jsou v rámci pojišťovny sepsány. A teprve poté může dojít k pojistnému plnění.
Samozřejmě konkrétní škodní událost má i několik specifik, které musí odpovídat i tomu, že jde o událost předem neplánovanou. Stejně tak souvisí se situacemi takovými, kdy musíme mít stále platnou pojistku. Jedině tak může být škodní událost zaevidována a řešena. Pokud pojistku nemáme a přesto si způsobíme třeba výše uvedené komplikace, tento pojem se samozřejmě nepoužívá.