Zpět na všechny pojmy
Jde o poměrně sofistikovanou a analytickou metodu, která se používá v pojišťovnictví. Její využití je přímo spojeno s určováním výše pojistného. Právě segmentace se tak využívá konkrétně k tomu, aby mohlo být vypočítáno třeba povinné ručení, tedy cena za něho. Roli v tomto směru hrají primárně data o vozidle. V případě zmíněné pojistky využívá segmentace především objem motoru, podle kterého se dnes u vozů cena určuje.
Zapomínat ale nesmíme ani na osobu řidiče, jelikož i ta hraje svou jasně danou roli. A to třeba v tom, jaký je jeho věk, jak řídil v minulosti, nebo jaký má bonus, popřípadě malus. Právě i tato konkrétní segmentace je následně nezbytná a důležitá proto, aby mohla být vytvořena konkrétní pojistná částka, která bude v tomto směru přímo odpovídat tomu, jaký vůz a jaká osoba se pojišťuje.
Ačkoliv základní ceny jsou u většiny pojišťoven přímo dány, následně dochází právě k jejich úpravám, a to vlivem segmentace. Díky tomu může docházet k tomu, že dvě osoby s naprosto stejným vozem mohou mít zcela rozdílnou cenu pojistky. A to i v případě, kdy mají třeba stejný bonus, jelikož segmentace v tomto případě může brát v potaz i bydliště daného řidiče.